flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Хмільницького міськрайонного суду на 2020-2022 рр.

                                                                                                                            Затверджено

                                                                                                                            наказом голови Хмільницького

                                                                                                                            міськрайонного суду від

                                                                                                                            22.01.2020 №6-ОД

 

Комунікаційна стратегія Хмільницького міськрайонного суду на 2020-2022 рр.

 Зміст

 Вступ

1.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

  1. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення
  2. Стан зв’язків з громадськістю суду

4.Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

5.Цільові аудиторії суду

6.Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

  1. Зведений календар запланованих заходів на 2020-2022 рр.
  2. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 Вступ

 Стратегія комунікаційної діяльності Хмільницького міськрайонного суду Вінницької області (далі Суд) є основним документом для здійснення  внутрішньої  та зовнішньої комунікації на місцевому та регіональному рівнях , включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність судів в сфері комунікації.

Контроль і координацію комунікаційної діяльності Суду здійснює Голова суду, а відповідальним за виконання є керівник апарату суду.

 Аналіз ситуації, оцінка потреб

Суд має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності, завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через ЗМІ.

   На сьогоднішній день Суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Внаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам. Діє автоматизована система документообігу суду.   У структурі Суду функціонує прес-служба суду, яка взаємодіє з засобами масової інформації в складі якого працює суддя-спікер та прес-секретар, на якого покладено функції забезпечення комунікаційної діяльності.

 Прес-служба суду здійснює інформування суспільства про діяльність Хмільницького міськрайонного суду  шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті суду : веб-порталу «Судова влада», Фейсбук-сторінці суду, на КП «Хмільницьке районне радіомовлення», всеукраїнських, регіональних, обласних друкованих  та інтернет-ЗМІ.

  Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення діяльності Суду у засобах масової інформації. На офіційному веб-сайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить Суд, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату.  Прес-секретар опрацьовує запити та звернення представників засобів масової інформації, забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність суду  у ЗМІ, готує і розміщує на сайті спростування інформації, яка не відповідає дійсності, та роз’яснення стосовно діяльності суду у зв’язку з публікаціями про його роботу.

  У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди. На вказаних стендах знаходиться інформація про судову систему України, про поточні судові засідання та розклад роботи,  контакти Суду. На них висвітлена інформація про компетенцію Суду зразки документів, платіжні реквізити, графік особистого прийому громадян керівництвом суду, правила оформлення звернень, порядок пропуску до приміщення суду тощо.

  Таким чином, Суд прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:

   Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування громадян, яке проводиться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи Суду та шляхів вирішення проблем, що виникають при відвідуванні суду.

3.Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення

    Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя у задовільному стані.

    З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота по забезпеченню суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення відвідувачів суду  вільним, безперешкодним доступом до суду. Сходи до будівлі суду обладнані  конструкцією з кнопкою виклику працівника апарату суду, для людей з інвалідністю.

    В Суді наявні чотири зали судових засідання: два з яких, облаштовані технічними засобами для проведення засідань у режимі відеоконференції.

У Суді ведеться робота з налагодження співпраці із засобами масової інформації

Спілкування зі ЗМІ здійснюється через повідомлення щодо розгляду справи на офіційному сайті суду, підготовку інтерв’ю керівництва, суддів, працівників апарату суду, участь у різноманітних заходах .

Зустрічі з представниками ЗМІ проводяться у робочих кабінетах, залах судових засідань. Одним із пріоритетних завдань є налагодження дієвої співпраці зі ЗМІ регіону та громадськими організаціями, які діють на території  Вінницької області.

Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Діяльність органів судової влади в Україні в останні декілька років перебуває в центрі досить гострих громадських дискусій, основною темою яких залишається ефективність та якість судового розгляду. Під час диспутів використовується різна, часто суперечлива інформація про показники функціонування судових органів. Джерелом такої інформації є, як правило, неофіційні дані про стан здійснення судочинства, що здебільшого мають суб’єктивний характер, адже формуються засобами масової інформації, зацікавленими особами, так званими громадськими активістами.


4.Стан зв’язків з громадськістю суду

Суд підтримує співпрацю з  місцевими та регіональними представниками центральних та регіональних  ЗМІ, забезпечення якої входить у повноваження прес-секретаря. Планово висвітлюються питання  організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів,  розгляду справ, які викликають суспільний резонанс (тощо).

Суд постійно оновлює матеріали на своїй веб-сторінці суду офіційного веб-порталу Судової влади України та на сторінці суду в соціальній мережі Facebook.

 5.Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

Метою комунікаційної стратегії Суду є утвердження позитивного іміджу Хмільницького міськрайонного суду та судової влади в цілому серед  громадян.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

Основними принципами комунікаційної діяльності суду є:

- прозорість та публічність - висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;

- повнота і точність - урахування всіх основних факторів при висвітленні інформації, наближення фактів, висновків, коментарів, прогнозів до дійсного стану речей;

- відкритість - створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;

- партнерство - співпраця та налагодження зв’язків з громадськістю, органами державної влади (взаємовідносини);

- відповідальність - за зміст і якість інформації;

- правдивість - надання чіткої, правдивої та об’єктивної  інформації;

- реалістичність — проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;

- адресність;

- адаптованість інформації до сприйняття цільовими групами;

- оперативність - своєчасність інформування громадськості;

- доступність - лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.


6.Цільові аудиторії суду

 Відповідно до мети Комунікаційної стратегії суду, її цільовими аудиторіями є:

Всі ці групи становлять зовнішню цільову аудиторію, що на цей час є найбільш пріоритетною цільовою групою.

До внутрішньої цільової аудиторії належать судді та працівники апарату суду.

 7.Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

 Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи. Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще було б обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв’язків із громадськістю:

- ) проведення опитування громадської думки;

- надання інформації через веб-сайт суду;

- інформування населення через місцеве радіомовлення, друковані ЗМІ та інтернет-видання;

- розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

- проведення «Днів відкритих дверей», лекцій,  нарад, круглих столів, публічних зустрічей,тощо;

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1) прес-релізи, прес-конференції для журналістів, пост-прес-релізи;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

5) організація інтерв’ю;

6) самостійна підготовка матеріалів для регіонального та місцевого радіомовлення, друкованих ЗМІ та інтернет-порталів;

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;

2) залучення студентів до заходів, що проводяться у суді;

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій у суді з охопленням діяльності усіх відділів суду та відвідування у якості слухачів залів судових засідань під час здійснення судового розгляду справи.

Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо;

3)участь у спільних загальноміських заходах;

Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть бути:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари;

4) створення віртуальної аудиторії за допомогою Фейсбук-сторінки суду для роботи над удосконаленням діяльності суду.

 

8.Зведений календар запланованих заходів  на 2020- 2022 рр.:

 

Назва заходу

Цільова  аудиторія на яку направлений захід

Орієнтована дата проведення

Очікуваний результат

Відповідальна особа

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією  з професійних та ін. питань діяльності суду та судової системи загалом

судді та працівники суду

постійно

ефективна взаємодія всіх працівників суду при виконанні професійних обов'язків, вироблення спільних позиції з питань діяльності суду

Голова суду та керівник апарату суду

2.

Оновлення Інтернет сторінки суду

громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування

постійно

швидке, оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Прес-секретар

3.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, правозахисні організації

в міру необхідності , у зв'язку із новими змінами в законодавстві

зменшення черг громадян до канцелярії суду для отримання інформації, швидкість та доступність отримання громадянами інформації

Заступник керівника апарату, прес-секретар

4.

Організація виступів, інтерв'ю  керівництва суду, суддів з актуальних питань

громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи

за домовленістю

презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

Суддя-спікер, прес-секретар

5.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них

цільові аудиторії, які визначаються за результатами моніторингу

постійно

оперативне реагування  дозволяє уникнути недостовірності інформації, що може розміщуватися в ЗМІ щодо роботи суду, передбачає можливість її спростування

Прес-секретар

6.

Проведення «Днів відкритих дверей»

студенти, школярі

кожне півріччя

надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до суду

Судді, прес-секретар

7.

Оглядова екскурсія для студентів юридичного факультету

студенти

по можливості

ознайомлення майбутніх юристів з діяльністю суду

Суддя-спікер та керівник апарату суду

8.

Проведення заходів для дітей до тижня права

школярі

один раз на рік

формування у дітей власної думки щодо значення суду

Суддя спікер та пре-секретар суду

9.

Проведення опитування громадян-відвідувачів з питань, що стосуються  оцінки та ефективності діяльності суду

відвідувачі суду

1 раз на два роки

оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про

недоліки роботи з метою їх подальшого усунення

Прес-секретар

10.

Проведення конференцій , круглих столів, виробничих нарад

судді, представники ЗМІ, представники органів державної влади, адвокати, громадські організації

 По необхідності

інформування про роботу суду , демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду

Голова суду та керівник апарату суду

11.

Організація проходження  практики студентів юридичних спеціалізацій в суді

студенти  юридичних спеціальностей

у відповідності до графіку навчання

популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста

Керівник апарату суду

 

 

9.Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 

Комунікаційна стратегія Суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.

   За результатами реалізації комунікаційної стратегії Суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів та працівників апарату суду, підвищення авторитету Суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

   Громадяни повинні сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має знати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

  Крім того, серед очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії Суду  можна назвати: