flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення судової практики та статистичні огляди за перше півріччя 2009 року

30 листопада 2009, 14:09

 

АНАЛІЗ
Стану здійснення судочинства Хмільницьким
міськрайонним судом за 1-ше півріччя 2009 року
 
Обсяг роботи судів, надходження справ та навантаження на суддів
 
В складі Хмільницького міськрайонного суду працює 6 суддів, якими в 1-му півріччі 2009 році розглянуто 3182 справи усіх категорій, в тому числі 134 кримінальних справ, 2145 цивільних справ та 903 адміністративні справи.
Навантаження на одного суддю за вказаний період було рівномірним.
 
Розгляд справ Хмільницьким міськрайонний судом за 1-е півріччя 2009 року.
 
 
Кількість справ
Кількість осіб
Кримінальні справи
 
 
Надійшло
185
216
Розглянуто
134
147
Цивільні
 
 
Надійшло
2242
2242
Розглянуто
2145
2145
Адміністративні
 
 
Надійшло
983
983
Розглянуто
903
903
Матеріали
 
 
Надійшло
146
146
 Розглянуто
143
143
Навантаження на 1 суддю
 
 
Кримінальні
22.3
 
Цивільні
357.5
 
Адміністративні
163
 
Матеріали
23.8
 
Всього
3325
 
Кількість розглянутих справ та матеріалів за 1 місяць одним суддею
94.4
 
 
Розгляд судом кримінальних справ та матеріалів
 
Хмільницьким міськрайонним судом за 1-ше півріччя 2009 року розглянуто134 справи з яких 79 кримінальних справ з постановленням вироку, що становить 59% від загальної кількості розглянутих справ.
 
Категорія
Кількість розгл. справ за 1-е півр. 2009 року
Кількості осіб
Злочини проти життя та здоров»я, ст..ст.115-124, 126ч.2- 145 КК України
9
10
Злочини проти виборчих, трудових та інших особистих прав і свобод громадян, ст..ст. 157-184 КК України
10
10
Злочини проти власності, ст..ст. 185 - 198 КК України
33
41
Злочини у сфері господарської діяльності ст..ст. 199 -235 КК України
15
15
Злочини проти громадської безпеки, ст..ст.255-270 КК України
3
3
Злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту ст..ст.276-292 КК України
9
8
Злочини проти порядку та моральності ст..ст.293-304 КК України
16
17
Злочини у сфері обігу наркотичних засобів ст..ст.305-327 КК України
24
24
Злочини проти авторитету органів державної влади, місцевого самоврядування, ст..ст.338-355, 357-360 КК України
 
2
Злочини у сфері службової діяльності ст..ст.364-370 КК України
3
3
Злочини проти правосуддя, ст..ст.371-400 КК України
5
53
Злочини проти довкілля
1
1
Інші категорії справ
3
6
 
Проаналізувавши таблицю, слід зробити висновок, що серед кримінальних справ переважну більшість займають злочини проти власності та злочини у сфері обігу наркотичних засобів. Аналіз справ про злочини проти власності вказує на те, що здебільшого від злочинних посягань потерпає приватна власність.
Слід зазначити, що в переважній більшості особи притягуються до відповідальності за вчинення злочину двома або більше особами, повторно з проникненням в приміщення чи інше сховище. Разом з тим така кваліфікуюча ознака як спричинення значної шкоди потерпілому зустрічається вкрай рідко, в переважній більшості відбувається викрадення майна в невеликих розмірах, особливо це стосується приватної власності.
Слід відмітити, що в більшості випадків особи притягуються до
кримінальної відповідальності за зберігання наркотичних засобів без мети збуту та з метою збуту. Мотивами злочинів в основному є матеріальна скрута та неможливість знайти роботу. Підсудні по даній категорії справ, як правило не працюють та не навчаються.
Третє місце по кількості розглянутих справ займають відповідно злочини проти громадського порядку. Проаналізувавши злочини проти громадського порядку, слід зазначити, що як правило, хуліганські дії вчинюють особи від 18 до 25 років та в більшості випадків обтяжуючою обставиною даної категорії злочинів є вчинення їх в стані алкогольного сп'яніння.
Порядок судочинства у справах про злочини неповнолітніх враховує вікові, інтелектуальні, психологічні й інші особливості цих осіб, відсутність у них життєвого досвіду, певне обмеження загальної громадянської дієздатності і матеріальної відповідальності та ін. Крім того, законом передбачено додаткові гарантії встановлення істини, охорони прав і законних інтересів неповнолітніх, попереджувального впливу судочинства, а саме того, що покарання винних неповнолітніх особливою мірою повинно бути підпорядкованим меті їх виправлення і перевиховання, запобіганню вчиненню нових злочинів.
В 1-му півріччі 2009 року Хмільницьким міськрайонним судом розглянуто по суті 5 кримінальних справ відносно неповнолітніх по відношенню до 5 осіб в тому числі з винесенням вироку - 3 по 3 особам, 2 справи повернуто на додаткове розслідування стосовно 2 осіб.
Неповнолітні на момент вчинення злочинів в основному ніде не працювали і не навчались. Злочини в основному скоювались одноособово.
Досудове слідство в усіх справах про злочини, вчиненні неповнолітніми, проводилось слідчими органами внутрішніх справ (112 КПК України). В основному, досудове слідство було проведено повно і з дотриманням норм КПК України. Зазначена категорія справ призначалась судом до попереднього розгляду не пізніше десяти діб , а у випадку складності справ - не пізніше 30 діб з дня надходження до суду, що передбачено ст.. 241 КПК України. Питання про складність справи вирішувалось в кожному випадку суддею з огляду на обсяг справи, кількість обвинувачених, кількість епізодів злочинної діяльності. Всі справи вчасно призначалися до розгляду в суді не пізніше 10 діб , а у випадках складності справи - не пізніше 20 діб з дня попереднього розгляду, що передбачено ст.. 256 КПК України.
При розгляді судом зазначеної категорії справ, судами крім обставин, що підлягають доказуванню в кримінальній справі( ст.64 КПК України) досліджувались додатково обставини, що підлягають встановленню в справах про злочини неповнолітніх ( ст.. 433 КПК України). При розгляді справ судом забезпечувався захист прав неповнолітніх підсудніх, своєчасно повідомлялись і притягувались до участі у справах представники кримінальної міліції у справах неповнолітніх Хмільницького МРВ УМВС України у Вінницькій області та представники служби у справах неповнолітніх Хмільницької райдержадміністрації, законні представники неповнолітніх підсудніх та у необхідних випадках педагоги.
Вироки та постанови по справах не скасовувались та не змінювались.
Всі вироки по справах щодо неповнолітніх, постановлені з дотриманням правил, передбачених ст.ст. 323-325 КПК України. Крім обставин, передбачених ст.ст. 65-67 КК України, а саме загальних засад призначення покарання і обставин, які пом'якшують і обтяжують покарання, судом враховувались також умови життя та виховання неповнолітнього, вплив дорослих, рівень розвитку та інші особливості особи неповнолітнього, а також те, що покарання винних неповнолітніх особливою мірою повинно бути підпорядкованим меті їх виправлення і перевиховання, запобіганню вчиненню нових злочинів.
Суд належним чином реагував на встановлені по справах факти порушення закону причини та умови, що сприяли вчиненню злочинів. Окремі постанови виносились відносно посадових осіб Хмільницького МРВ , які не вирішили питання про притягнення до адміністративної відповідальності батьків неповнолітніх за невиконання ними обов'язків, щодо виховання дітей, а також посадових осіб сільських Рад, які не в повній мірі проводили роботу серед населення по роз'ясненню кримінального законодавства щодо відповідальності, яка наступає при скоєнні злочинів у сфері обігу наркотиків. Всі окремі постанови суду виконані, про що до суду надійшли відповідні інформації.
З проблемних питань, які виникали під час розгляду в суді справ даної категорії, є те, що не завжди на перші виклики суду з'являлись представники навчальних закладів і представники кримінальної міліції у справах неповнолітніх Хмільницького МРВ УМВС України у Вінницькій області, у зв'язку з чим суд змушений був застосовувати певні міри для забезпечення явки в суд вказаних представників.
Слід зазначити, що в провадженні Хмільницького міськрайонного суду кримінальні справи про злочини вчиненні у складі організованих груп та злочинних організацій не надходили.
За 1-е півріччя 2009 року Хмільницьким міськрайонним судом було направлено 3 кримінальних справ для проведення додаткового розслідування. Всі 3 справи направлено на розслідування в Хмільницьку міжрайпрокуратуру під час судового розгляду.
Зокрема, як свідчить проведене узагальнення, найчастіше причинами направлення справ на додаткове розслідування є виявлені в ході судового розгляду неповнота та неправильність досудового слідства, коли не були допитані певні особи, не були витребувані і досліджені документи, речові та інші докази для підтвердження чи спростування обставин, які мають істотне значення для правильного вирішення справи, були неправильно застосовані чи безпідставно не застосовані норми кримінально процесуального закону.
Після проведення додаткового розслідування Хмільницьким МРВС до суду зі справ, повернутих на додаткове розслідування, повернулася в провадження суду одна кримінальна справа, яка на момент проведення узагальнення не розглянута, інші дві справи знаходяться на стадії досудового слідства і в суд не надходили.
Узагальнення показує, що основними недоліками в роботі органів дізнання та попереднього слідства є те, що слідчі працюють нижче своїх потенційних можливостей, якість розслідування кримінальних справ залишається низькою, допускаються помилки, яких можна було б уникнути при наявності вищої кваліфікації у слідчих.
Особливе занепокоєння викликає неякісне розслідування кримінальних справ, порушених по факту хуліганських дій, нанесення тілесних ушкоджень. Слідство проводиться в неповному обсязі, поверхово, не досліджуються обставини, які мають істотне значення для правильного вирішення справи та доведення причетності певної особи до вчинення злочину. Під час проведення досудового слідства мали місце порушення вимог кримінально - процесуального закону, які не можна було усунути в судовому засіданні.
За кількістю постановлених вироків винесено 10 окремих ухвал щодо порушення законодавства при проведенні дізнання та попереднього слідства.
Хмільницьким міськрайонним судом за 1-е півріччя 2009 року зупинено провадженням 10 кримінальних справ в звязку з розшуком підсудніх, що становить 19.6 % від загальної кількості не розглянутих кримінальних справ на кінець звітного періоду.
Із зазначеної кількості розглянутих кримінальних справ, судом звільнено з-під варти 7 осіб.
За 1-ше півріччя 2009 рокук судом розглянуто подань про обрання міри запобіжного заходу у вигляді взяття під варту 7 осіб по 7 справам.
Хмільницьким міськрайонний судом за 1-ше півріччя 2009 року розглянуто 73 подання слідчих органів в тому числі:
про обрання міри запобіжного заходу у вигляді взяття під варту - 31 справа відносно 31 особи;
про продовження строків утримання під вартою - 4 справи відносно 4 особи;
про заміну запобіжного заходу - 4 справа відносно 1 особи ;
про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи - 10 справ відносно 10 осіб;
направлення обвинуваченого на стаціонарну експертизу - 4 справ відносно 4 осіб;
інші подання - 20 справ відносно 20 осіб.
За 1-ше півріччя 2009 року розглянута 1 кримінальна справа з фіксуванням судового процесу технічними засобами. При фіксуванні судового процесу виникають незначні проблеми, а саме: відсутність практичних навиків при застосуванні технічних засобів та поломки апаратури для фіксування.
Хмільницьким міськрайонним судом за 1-е півріччя 2009 року винесено 21 окрема постанова, з них:
17- про усунення причин та умов що сприяли вчиненню злочину;
4- про порушення законності при провадженні дізнання чи досудового
слідства;
Судом постійно направляються нагадування, контролюється своєчасність і повнота виконання окремих ухвал, постанов і реагувань на випадки формального ставлення до їх розгляду тими посадовими особами, організаціями яким вони направлені. На 15 окремих ухвал відповідні органи та посадові особи відреагували належним чином. Однак є ряд випадків неналежного виконання окремих ухвал та постанов суду надісланих керівництву відповідних структур. На випадки неналежного виконання окремих ухвал та постанов суд реагує повторним направленням копій відповідних ухвал та постанов та надсилає нагадування.
Судді Хмільницького міськрайонного суду при винесенні вироків, вирішують питання про речові докази (в порядку ст. 330 КПК України ). Прикладів не прийняття судами рішень стосовно вилученого під час досудового слідства майна та депозитних сум не було.
Види кримінальних покарань (за вироками що набрали законної сили).
В 1-у півріччі 2009 році засуджено 143 особи, з них:
до стягнення штрафу - 15 осіб на суму 11350 гривень, в тому числі сплочено добровільно 6 360грн., що становить 10,4% від загальної кількості засуджених до громадських робіт - 6 осіб, що становить 4.19% від загальної кількості засуджених до арешту - 4 особи, що становить 2.7% від загальної кількості засуджених до позбавлення волі - 19 осіб, що становить 13.2% від загальної кількості засуджених.
Звільнення від відбування покарання з випробуванням (ст.75 КК України)-42 особи, що становить 29.3%) від загальної кількості засуджених.
Конфіскація майна застосована до 2 осіб, що становить 1.3% від загальної кількості засуджених осіб. Випадків не застосування конфіскації майна де передбачено законодавством в Хмільницькому міськрайонному суді не виявлено.
 
Розгляд судом цивільних справ
 
Хмільницьким міськрайонним судом розглянуто у 1 -му півріччі 2009 року -532 справи позовного провадження, що становить 78,6% від загальної кількості цивільних справ, що перебувають в провадженні.
З ухваленням рішення у 1 -му півріччі 2009 року розглянуто 677 цивільних справ. За аналізуємий період судом видано 110 судових наказів, що становить 16,2% від загальної кількості розглянутих справ, по одинадцяти справах судовий наказ скасовано, що становить 10% від загальної кількості виданих судових наказів.
Справи окремого провадження складають невелику кількість з цивільних справ в порівнянні зі справами позовного провадження, а саме 35 справи окремого провадження в в 1-му півріччі 2009 року, що становить 5.1%. Із зазначеної кількості розглянутих цивільних справ по 52 справам винесено заочні рішення, що становить 7,6% від загальної кількості розглянутих справ, скасованих рішень по вказаній категорії не було.
 
Цивільні справи
Категорія
Розглянуто в 1-му півріччі 2009 року
Питома вага від числа розгл.справ в 1-му півр. 2009 р.
Спори про спадкове право
202
29,8 %
Справи з сімейних правовідносин
155
22,8 %
Справи з житлових правовідносин
18
2,6 %
Спори про право власності та інші речові права
29
4,2 %
Спори що виникають із договорів
100
14,8%
Спори про недоговірні зобовязання
15
2,2%
Спори що виникають із земельних правовідносин
2
0,2%
Спори що виникають із трудових правовідносин
8
1,1%
 
За 1-ше півріччя 2009 року при розгляді справ по цивільно – правових відносинах переважну більшість становили справи позовного провадження серед яких на першому місці справи, про спадкове право. Так за 1-ше півріччя 2009 року розглянуто 202 справи даної категорії, що становить 29,8% від загальної кількості розглянутих справ позовного провадження.
В 1-у півріччі 2009 року друге місце по кількості справи що випливають із шлюбно - сімейних відносин займають - 155 справ.
Значну частину (100 справ) займають справи з що виникають з договорів в 1-у півріччі 2009 року.
Із загальної кількості розглянутих цивільних справ по 19 справах винесені окремі ухвали з яких по 11 справам надійшло повідомлення про вжиття заходів відповідного реагування.
За 1-ше півріччя 2009 року розглянуто 21 цивільну справу з фіксуванням судового процесу технічними засобами, що становить 3,9 % від загальної кількості розглянутих справ. При фіксуванні судового процесу виникають незначні проблеми, а саме: відсутність практичних навиків при застосуванні технічних засобів та поломки апаратури для фіксування.
 
Розгляд судами адміністративних справ
 
В провадженні Хмільницького міськрайонного у за 1-ше півріччя 2009 року перебувало 1559 справ, по 1468 справам провадження закінчено та винесено постанови, що становить 94,1 % від загальної кількості справ, що перебувало в провадженні, по 1244 справам позови задоволено, по 201 справам провадження закрито, по 18 залишено заяви без розгляду, одна справа передана в інший суд.
 
Категорії справ
Було в пров.у 1-му півр. 2009р.
Розгл. в 1-му півр. 2009р.
Спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його дій або бездіяльності
1556
1466
Спори щодо правовідносин , пов’язаних з виборчим процесом
1
 
Спори за зверненнями суб’єкта владних повноважень, у тому числі їх органів на місцях
2
2
 
По справам вказаної категорії окремих ухвал Хмільницьким міськрайонним судом не виносилось.
 
Цивільні справи
 
Хмільницьким міськрайонним судом за 1-е півр. 2009 року закінчено провадженням 6 цивільних справ які розглянуті понад строки встановлені ЦГЖ, що становить 0,8 % від кількості справ, що перебували в провадженні.
На кінець 1-го півріччя 2009 року в залишку перебувало 92 цивільні справи (без урахування справ, провадження в яких зупинено), що становить 4,8% від загальної кількості справ, що перебували в провадженні. Із них нерозглянуто в строк понад 3 місяці 5 справ позовного провадження, що становить 0,3% від кількості справ, що перебували в провадженні суду.
Причинами відкладення розгляду цивільних справ були: неявка однієї з сторін по справі, неявка представників, свідків, неявка інших учасників судового процесу. Випадків відкладення справ за позовом прокурора із-за його неявки не було.
Справ не розглянутих понад 1 рік до 2 років та понад 2 роки в провадженні Хмільницького міськрайонного суду немає.
Судових наказів розглянутих понад строк передбачених ч.І ст.102 ЦПК України немає, скасованих понад строк передбачених ч.І ст.106 ЦПК України -немає.
По розглянутих цивільних справах судом сторонам по справі направлялись судові повістки з повідомленням про вручення, а тому постанови про привід в судове засідання учасників судового процесу та штрафи на осіб які без поважних причин не з'являлись в судове засідання не застосовувались.
Цивільні справи.
За апеляційними скаргами на рішення Хмільницького міськрайонного суду розглянуто 8 справ, в тому числі:
З апеляційних скарг задоволено, що становить 50%) від скарг розглянутих апеляційною інстанцією;
5 апеляційних скарг залишено без задоволення;
За апеляційними скаргами на ухвали Хмільницького міськрайонного суду розглянуто 7 справ, в тому числі:
З апеляційних скарг задоволено, що становить 63,6% від скарг на ухвали розглянутих апеляційною інстанцією;
2 - залишено без розгляду;
2- залишено без задоволення.
Судові накази в апеляційному порядку не оскаржувалось.
 
Звернення судових рішень до виконання
 
За аналізуємий період випадків порушення строків звернення судових рішень до виконання допущено не було.
Судові рішення при наявності заяв стягувачів передаються на виконання в строки, передбачені ст.ст. 404 КПК України , 368 ЦПК України, 258 КАС України, ст. 299 , 307 КпАП України.
Порушень строків звернення до виконання вироків по кримінальним справам не встановлено.
 
Виконавчі листи про стягнення штрафу при застосуванні судом ст.ст. 401
 
404 КПК України виписуються відповідно до отриманих роз'яснень. Вироки особам, що перебувають під вартою і засуджені до позбавлення волі вручались у день постановлення вироку або наступного дня після постановлення вироку. Про вступ вироку в законну силу своєчасно повідомляються СІТТ, військові комісаріати, органи виконання покарань, що не пов'язані з позбавленням волі, підприємства, установи, організації, де працюють засуджені.
Із загальної кількості розглянутих цивільних справ на виконання в ДВС передані виконавчі листи по таким категоріям справ:
про відшкодування матеріальних збитків, завданих злочином – 4 виконавчих листів;
про конфіскацію майна засуджених - 2 виконавчих листи; по стягнення аліментів - 60 виконавчих листів;
по адміністративним справам - 218 постанов;
щодо трудових спорів - 67 виконавчих листів;
про стягнення судового збору - 126 виконавчих листа;
інші стягнення на користь держави - 172 виконавчих листа .
Виконання рішень.
За 1-ше півріччя 2009 року Хмільницьким міськрайонним судом видано на примусове виконання Державній виконавчій службі Хмільницького міськрайонного управління юстиції 649 документів.
По кримінальним справам порушень строків звернення до виконання вироків не
виявлено, виконавчі листи про стягнення штрафів виписуються відповідно до 401,402,404 КПК України.
Не відшкодованими залишилися суми, що присуджені до стягнення:
злочини проти приватної власності —22477 грн.
По цивільним справам рішення звертаються до виконання відповідно до ст. 368 ЦК України, порушень строків звернення до виконання рішень не виявлено
Всього із загальної кількості розглянутих справ - на виконання в ДВС передані виконавчі листи по таким категоріям справ: - про відшкодування матеріальних збитків, завданих злочином - 4, виконавчих про конфіскацію майна засуджених - 2 виконавчих листи; по стягнення аліментів - 60 виконавчих листів; по адміністративним справам - 218 постанов; щодо трудових спорів - 67 виконавчих листів; про стягнення судового збору - 126 виконавчих листів; інші стягнення на користь держави - 172 виконавчих листи.
Із загальної кількості розглянутих адміністративних справ в ДВС про
стягнення штрафу в примусовому порядку передано 223 постанов суду.
На даний час по адміністративним справам до Хмільницького міськрайонного суду повернуто з Хмільницької ДВС 128 постанов про закриття виконавчого провадження з відміткою про виконання. Залишилось на виконанні в ДВС 90 постанов.
Фактично виконано виконавчих документів по всім категоріям справ - 370. Повернено виконавчих документів без виконання - 31. Кількість судових рішень що залишилися невиконаними протягом 1-го півріччя 2009 року-248. Причинами невиконання судових рішень та повернення їх стягувану без виконання є невірно вказаною адреса боржника, відсутність коштів та майна, на яке можна було б звернути стягнення, перебування боржника в розшуку, тощо. Так по справі про притягнення до адміністративної відповідальності Лукашука М.М. за ст. 130 ч.І КУпАП постанову про стягнення з нього штрафу була повернена стягувачем оскільки було встановлено, що боржник у м. Хмільнику та районі не значиться, майно, не яке може бути звернено стягнення відсутнє, здійснені заходи до розшуку такого майна виявились безрезультатними.
Подань та повідомлень, надісланих у прокуратуру в порядку ст. 97 КПК України щодо невиконання судових рішень за звітний період не було.
Державні виконавці та інші посадові особи органів ДВС за порушення закону під час виконання судових рішень, до кримінальної відповідальності не притягувались.
 
Розгляд судами справ про адміністративні правопорушення
 
За 1-ше півріччя 2009 року на розгляді Хмільницького міськрайонного суду перебувало 983 справи про адміністративні правопорушення. Розглянуто справ із винесенням постанов - 903 справи. У зв'язку з неналежним оформленням 16 справ було повернуто органам, що склали протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, 64 справи залишок нерозглянутих справ.
 
Категорії адміністративних справ:
 
Категорія
1-е півр. 2009 року розгл.
справ
2007 рік
Темпи приросту(+.-)
Питома вага від загальної кількості розглянутих справ У 2007 році (%)
 
Ст. 41 Порушення вимог законодавства про працю та охорону праці
26
38
+ 19
0.62
 
Ст. 44 Незаконне виробництво, придбання, зберігання наркотичних засобів без мети збуту в невеликих розмірах
7
21
+15
0.34
 
Ст. 51Дрібне розкрадання чужого майна
19
30
+7
0.49
 
Ст. 85 Порушення правил використання об’єктів тваринного світу
9
19
-15
0.31
 
Ст. 88-1 Порушення порядку придбання чи збуту об2єктів тваринного світу
4
8
-27
0.13
 
Ст.. 91 Порушення правил охорони та використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду
 
1
+ 1
0.01
 
Ст. 98 Марнотратне витрачання паливно-енергетичних ресурсів
-
1
-2
0.01
 
Ст. 104 Потрава посівів, зіпсуття або знищення зібраного врожаю сільгоспкультур, пошкодження насаджень
 
1
+ 1
0.01
 
Ст. 106 Ввезення в Україну об'єктів регулювання , які не пройшли фіто-санітарного контролю
 
1
+ 1
0.01
 
Ст. 106-2 Незаконний посів та вирощування снотворного маку чи конопель
2
 
-2
 
 
Ст. 121-124,126, 127,130 Порушення правил дорожнього руху
317
5054
+764
82,5
 
Ст. 139 Пошкодження автомобільних доріг, дорожніх споруд, залізничних переїздів і технічних засобів регулювання дорожнього руху, створення перешкод для руху та невжиття необхідних заходів щодо їх усунення.
25
2
+2
0.03
 
Ст. 140 Порушення правил, норм і стандартів при утриманні шляхів
-
1
-5
0.01
 
Ст. 154 Порушення правил тримання собак і котів
1
1
-2
0.01
 
Ст. 155-1 Порушення порядку проведення розрахунків
49
56
+37
0.91
 
Ст. 156 Порушення правил торгівлі алкогольними та тютюновими виробами
-
1
0
0.01
 
ст. 159 порушення правил торгівлі на ринках
-
"
-2
-
 
ст. 160 Торгівля з рук у невстановлених місцях
-
17
+ 12
0.27
 
Ст.160-2 незаконна торгівельна діяльність
1
"
-2
~
 
ст. 162 Порушення правил про валютні операції
3
-
-2
"
 
ст. 163-1 Порушення порядку ведення податкового обліку
33
60
+21
0.98
 
Ст.163-2 Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на
3
-
-5
"
 
перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)
 
 
 
 
ст.163-3 Невиконання законних вимог посадових осіб органів державної податкової служби
 
 
-1
 
Ст.163-4 Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи з фізичних осіб
9
29
+22
0.47
ст. 164 Порушення правил заняття підприємницькою або господарською діяльністю
17
56
+37
0.91
ст. 164-5 Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного збору
 
 
-1
 
Ст.164-6 Демонстрування і розповсюдження фільмів без державного посвідчення на право розповсюдження
 
 
-1
 
Ст.164-9 Незаконне розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп'ютерних програм, баз даних
 
1
+ 1
0.01
Ст. 164-10 Порушення законодавства, що регулює здійснення операцій з металобрухтом
1
1
+ 1
0.01
ст.164-12 Порушення законодавства про бюджетну систему України
6
2
 1
0.03
Ст.164-14 Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
 
3
+3
0.04
ст. 173 Дрібне хуліганство
116
251
+32
4.09
ст. 173-2 Вчинення насильства в сім'ї
55
-
-
 
ст. 174 Стрільба з вогнепальної, холодної метальної чи пневматичної зброї в населених пунктах і не в відведених для цього місцях
1
132
+67
2.15
ст.175-1 Куріння тютюнових виробів у заборонених місцях
5
3
+3
0.04
ст. 178 Розпивання спиртних напоїв у громадських місцях і поява в громадських місцях у п'яному вигляді
13
13
-7
0.21
Ст. 180 Доведення неповнолітнього до стану сп'яніння
 
2
+2
0.03
ст. 184 Невиконання батьками обов’язків щодо виховання дітей
32
28
+ 13
0.45
ст. 185 Злісна непокора законному розпорядженню або вимозі працівника міліції
94
189
+70
3.08
Ст.185-3 Прояв неповаги до суду
1
3
+2
0.04
Ст.185-6 Невжиття заходів щодо окремої ухвали суду чи окремої постанови судді
-
3
+ 1
0.04
Ст.185-8 Ухилення від виконання законних вимог прокурора
"
3
+ 1
0.04
ст. 187 Порушення правил адміністративного нагляду
19
31
+ 10
0.5
Ст. 188-1 Невиконання розпорядження державного або іншого органу про працевлаштування
2
1
+ 1
0.01
Ст. 188 -13 Невиконання законних вимог державного виконавця
1
2
+2
0.03
Ст. 188-14 Невиконання законних вимог посадових осіб органів державної інспекції з енергозбереження
1
1
+ 1
0.01
ст. 188-28 Невиконання законних вимог посадових осіб Державної автомобільної інспекції
6
8
+5
0.13
ст. 190 Порушення порядку придбання, зберігання і передачі іншим особам або продажу зброї
1
1
-4
0.01
ст. 191 Порушення правил зберігання, носіння зброї і бойових припасів
4
3
-3
0.04
Ст.195-2 порушення порядку придбання зберігання реєстрації обліку газових пістолетів
2
9
+3
0.14
Ст.195-4 порушення порядку виробництва придбання зберігання продажу електрошокових пристроїв
 
 
-1
 
С. 195-6 Порушення порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів
1
2
+2
0.03
ст. 203 Порушення іноземцями правил перебування в Україні
12
20
+6
0.32
Ст.204 Порушення порядку працевлаштування, прийняття на навчання, надання житла, реєстрація іноземців та осіб без громадянства та оформлення на них документів
1
5
-3
0.08
Ст.205 невжиття заходів до забезпечення своєчасної реєстрації іноземців
2
1
0
0.01
Ст. 212-5 Порушення порядку обліку, зберігання і використання документів, які містять конфедеційну інформацію, що є власністю держави
1
1
+1
0.01
ст. 5 Закон про боротьбу з корупцією
5
1
+1
0.01
усього
903
5
-4
0.08
 
Серед вказаних категорій справ переважну більшість займають справи про порушення Правил дорожнього руху.
За результатами судового розгляду до адміністративної відповідальності було притягнуто 870 осіб. 12 справ закрито провадженням про застосування заходів впливу передбачених ст. 24-1 КупАП. Закрито провадженням 21 справ відносно 21 особи осіб, в тому числі:
звільнено осіб від адміністративної відповідальності при малозначності вчиненого правопорушення - 3 справи стосовно 3 осіб;
у зв'язку з пропущенням строку накладення адміністративного стягнення - 6 справ стосовно 6 осіб;
за відсутністю складу адміністративного правопорушення - 10 справ стосовно 10 осіб;
До адміністративної відповідальності особи притягались за такими видами адміністративних стягнень:
штраф - 503 особи на суму 135204 грн. з яких добровільно сплачено 70848 грн.
попередження - 21 особі
адміністративний арешт - 98 осіб
громадські роботи - 170
позбавлення спеціального права - 78
конфіскація предмета -10
оплатне вилучення предмета - 5
Випадків незаконного чи безпідставного незастосування конфіскації предмета правопорушення, вартість якого більше 3000 грн., не було.
 
Штатна укомплектованість суддівського корпусу
 
Кількість суддів за штатом в Хмільницькому міськрайонному суді становить сім чоловік, зокрема: голова суду Альчук Петро Павлович, заступник голови суду Клімик Костянтин Олександрович, судді: Біла Людмила Михайлівна, Тарнавський Микола Володимирович, Шемета Тетяна Миколаївна, Стасюк Микола Іванович, Вельгус Віталій Олексійович. На даний момент суд не повністю укомплектований суддівськими кадрами, оскільки суддю Аліменка В.О. наказом від 24 травня 2008 року переведено до Вінницького окружного адміністративного суду, а суддя Вельгус В.О. з лютого 2008 року відсторонений від роботи в зв'язку із розглядом стосовно нього кримінальної справи, що розглядається Житомирським апеляційним судом.
Хмільницьким міськрайонним судом було підготовлено та надіслано відповідні документи про призначення судді, однак це питання не вирішене вищестоящими інстанціями.
Суддів, які мають досвід менше трьох років в Хмільницькому міськрайонному суді немає, сім суддів призначені на посаду судді по життєво. Загальний стаж серед суддів Хмільницького міськрайонного суду становить:
більше 3 років - 2 судді
більше 10 років- 3 судді
більше 20 років- 2 судді
 
Заходи вжиті місцевим судом для
підвищення рівня здійснення судочинства
 
Хмільницьким міськрайонним судом вживаються заходи щодо поліпшення стану здійснення судочинства, зокрема для цього складається план оперативних нарад та проводяться оперативні наради (збори) працівників суду на яких обговорюються результати Конференції суддів судів загальної юрисдикції, обговорюються стан розгляду судом усіх категорій справ та робота канцелярії суду по веденню нарядів, журналів, обліково-статистичних карток; обговорюються причини скасувань та відмін судових рішень, вказуються на відповідні недоліки при винесенні таких рішень тощо.
Під час проведення оперативних нарад ведуться відповідні протоколи. Зокрема, в протоколі № 18 виробничої наради працівників Хмільницького міськрайонного суду на порядок денний було поставлено наступне: ознайомлення апарату суду з Листом УДАІ УМВС України у Вінницькій області щодо розгляду загальними судами Вінницької області справ про адміністративні правопорушення та обговорення стану розгляду Хмільницьким міськрайонним судом справ усіх категорій, про що працівниками суду було зроблено відповідні висновки.
З суддями Хмільницького міськрайонного суду періодично проводяться навчально-методичні заходи, а саме: оперативні наради, семінари в Апеляційному суді Вінницької області, тощо.
Хмільницький міськрайонний суд поширює свій позитивний досвід роботи шляхом проведення семінарів у загальноосвітніх школах та публікаціями статей у місцевій пресі, зокрема суддями Шеметою Т.М. та Білою Л.М. було проведено ряд навчальних лекцій із учнями шкіл на протязі 1-го півріччя 2009 року. Головою Хмільницького міськрайонного суду Альчуком П.П. організаційне керівництво здійснюється у відповідності до ст. 24 Закону України "Про судоустрій України", а саме: у повній мірі здійснює організаційне керівництво, приймає на роботу і звільняє працівників апарату суду, присвоює їм ранги державного службовця у встановленому законом порядку, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення; здійснює заходи щодо забезпечення формування складу народних засідателів; організовує роботу щодо підвищення кваліфікації працівників апарату суду; представляє суд у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадянами та організаціями; організовує ведення судової статистики; здійснює інші передбачені законом повноваження.
Результати узагальнення вважаю за необхідне обговорити на виробничій нараді суддів.