flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Хмільницькому міськрайонному суді Вінницької області за 2015 рік

28 грудня 2016, 14:33

 АНАЛІЗ

стану організації роботи зі зверненнями громадян у Хмільницькому

міськрайонному суді Вінницької області за 2015 рік

           Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України, а тому організація роботи зі зверненнями громадян у Хмільницькому міськрайонному суді Вінницької області організована відповідно до ст.40                Ко нституції   У країни.

         Окрім того робота зі звернення громадян у суді ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян » від 02.10.1996 року, № 393/96-ВР. Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-УІ. Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян , па підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності . в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами від 17.10.1997 року. 24.09.2008 року та 19.01.2011 року).

         Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства.

Наказом керівника апарату суду визначено особу відповідальну за ведення діловодства за зверненнями громадян.

        Особистий прийом громадян у Хмільницькому міськрайонному суді здійснюється головою суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду.

         Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожному із іверпепь громадян присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядковою номеру пропозиції, тявн чи скарги.

        Крім того у суді ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду.

         Голова суду проводить в день надходження до суду звернення з метою визначення належності  порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення.

        Строки розгляду звернень громадян контролюються безпосередньо головою суду.

        У суді дотримується, визначений Інструкцією, порядок формування справ за зверненням  громадян.

        Кожна скарга оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігают ься у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

       У 2015 році до Хмільницького міськрайонного суду Вінницької області надійшло 4 звернення громадян.

      4 них:

-              1 прохання про повідомлення про наявність ухвали про падання тимчасового доступу до . ю кум єн ті в;

-              2 - скарга на дії суддів;

-              1 - прохання належним чином оформити рішення (за зразком підпису);

Всі заяви розглянуті, з дотриманням термінів передбачених чинним законодавством:

Надходженню звернень передують різні чинники.

Так, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України здійснювалась перевірка скарги І Іідзельського 11.10. стосовно можливого порушення норм процесуального права

(порушено вимоги щодо неупереджеїшго розгляду справи, ігнорування фактів невідповідності дат складення процесуальних документів) суддею під час розгляду адміністративної справи №   149/4103/ 13-а за позовом Недзельського 11.Ю. до

Державтоіиспекції УМВС України про поновлення строку оскарження постанови та її скасування. Суддею було зроблено пояснення у справі та надано відповідні обґрунтування для ВККСУ.

Також. ) 2015 році Вищою кваліфікаційною комісією суддів України здійснювалась перевірка скарги Батюка С.В. стосовно можливого порушення норм процесуального права (пеналежність прийнятого рішення, а саме у формі листа) суддею під час розгляду кримінальної справи № 1-308/11 по обвинуваченню Батюка Сергія Володимировича у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 сі. 286 КК України. Суддею було зроблено пояснення стосовно відповіді на лист, який було отримано від Батюка С.В., у якому було роз'яснено причини повернення іа роз'яснено право звернення із заявою до органів внутрішніх справ.

Борисенко І.В. звергався до суду із проханням роз'яснити судом чи виносилась слідчим суддею Хмільницького міськрайонного суду Вінницької області Олійником І.В. ухвала від 11.03.2015 р. но справі № 149/417/15К та чи надавався тимчасовий доступ (ознайомлення та вилучення) до документів, оскільки зазначений документ існував, однак не був належним чином завірений.

Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області повідомив, що слідчим суддею Хмільницького міськрайонного суду Вінницької області Олійником І.В. не виносилась ухвала від 11.03.2015 року справа № 149/417/15к, відповідно тимчасовий доступ (ознайомлення та вилучення) до документів не проводився.

У справі 149/807/14 представник позивача звертався до суду із проханням оформити рішення у відповідності до вимог Міністерства юстиції України, оскільки прийнятий документ було завірено підписом, що не збігався із зразком підпису, що перебував у Міністерстві юстиції України (підпис копії рішення здійснив голова суду Клімик К.О. у зв'язку із перебуванням судді Тарнавського М.В. у відпустці за станом здоров'я). Заявлену вимог) було задоволено шляхом надіслання рішення, завіреного суддею Тарпавським М.В.

Таким чином серед основних причин, що призводять до звернення громадян та оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх до в і от р и ваіюго роз гл я ду.

Пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є: обговорення па оперативних нарадах етапу організації роботи зі зверненнями громадян: особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником: розміщено для огляду та використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян,правила поведінки в приміщенні суду та ін ).

Окрім того з працівниками апарату суду періодично проводяться заняття по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства, здійснюється перевірка передачі справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків з метою попередження пропущення строків пред'явлення рішень до виконання.

За наслідками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян до Хмільницького міськрайонного суду Вінницької області за 2015 рік можна прийти до висновку, що у суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні: здійснюється пост ійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та та дотриманням ст років їх розгляду.

Окрім того, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі звернення громадян.        

 

 

Клімик К.О.